STRESSVRIJ LEVEN

We leven in een stressvolle tijd, wat niet altijd makkelijk is. Of je nu ziek bent, angstig bent, pijn hebt, drugs, veel alcohol of koffie gebruikt, rookt, ongezond eet, junkfood, zoetstoffen, lange dagen en of korte nachten hebt. Het is ALLEMAAL STRESS voor je lichaam. Je hersenen maken daar geen onderscheid in. Maar zeker als je altijd je grens overgaat, eigenlijk geen nee kunt zeggen, of al bijna in een burn-out zit is dat ontzettend veel stress voor je lichaam, omdat er vaak zoveel verschillende oorzaken zijn waarom iemand uiteindelijk in een burnout komt. Je hebt dan vaak al heel veel signalen gemist of laten zitten omdat je maar door ging.

Een beetje stress kan je helpen

Een beetje stress is helemaal niet verkeerd, het kan je helpen om de situatie net wat beter vol te houden. Tijdens een examen bijvoorbeeld helpt het je om wat meer gefocust te zijn. Maar als de stress te lang duurt is het niet goed meer, het lichaam maakt namelijk geen onderscheid in stress. En chronische stress is funest voor je lichaam, waardoor steeds meer klachten kunnen komen. En door al die klachten raken de neurotransmitters, je “gelukshormonen” steeds meer uit balans.
Maar er is goed nieuws! Er is nog heel veel te doen, waardoor je je beter gaat voelen en je steeds meer en meer in balans gaat komen.
Heb je regelmatig last van hoofdpijn, maag-darmklachten, intoleranties, slaapproblemen, vergeetachtigheid, concentratieproblemen, vermoeidheid, duizeligheid, pijnklachten, angsten of depressies? De lijst met klachten die allemaal door stress kunnen komen is eindeloos. Heel veel klachten zijn terug te voeren naar chronische stress. Veel mensen zullen daar zeker wat in herkennen.
Ik ben zelf van jongs af aan altijd over mijn grenzen gegaan. Ik wilde alles kunnen doen en altijd doorgaan, terwijl ik ook van jongs af aan al minder energie had.
In 2008 kreeg ik een frozen shoulder waardoor ik niet meer kon slapen door de extreme pijn die ik daardoor had en nadat ik 2 jaar bijna niet geslapen had veranderde er iets in mijn lichaam wat echt niet goed was. In 2012 volgde een enorme burn-out en tóch ging ik zo goed en zo kwaad als het ging nog door, waardoor uiteindelijk mijn bijnieren niet goed meer gingen functioneren door jarenlang teveel stress. Hierdoor ging mijn cortisol uit balans, waardoor ik nog minder kon slapen.
Stap voor stap begint nu alles weer in balans te komen. Dus het kan echt!
Het is uiteraard heel belangrijk om stressfactoren in je leven zo veel mogelijk te vermijden en/of aan te pakken.
Maar zelfs als er duidelijk psychische/geestelijke oorzaken van stress aanwezig zijn, kunnen gezonde voeding en supplementen veel verlichting geven en het proces van genezing krachtig ondersteunen.

Verlangen we niet allemaal naar meer geluk, gezondheid, en energie in ons leven?

Daar kan ik je heel goed bij helpen. Met name ook door m’n studie stressologie, die ik na mijn orthomoleculaire studie gevold heb. Hier heb ik mijn stress-relax pakketten op samengesteld, zodat je steeds meer in balans komt, meer en meer geluk en energie zult ervaren door de juiste voeding, beweging en een stressvrij leven!

 

Online gelukshormonen test

Door middel van een online test kan ik goed zien in hoe verre iemand in/uit balans is met de neurotransmitters, die ook wel “gelukshormonen” worden genoemd. En dat is niet voor niks, je voelt je gewoon letterlijk gelukkig(er) als je neurotransmitters goed in balans zijn. Het zijn signaalstofjes in de hersenen en als alles het goed doet, functioneren je darmen goed, je geheugen doet het dan prima, je hebt veel energie, je bent vrolijk en blij, je kunt makkelijk beslissingen nemen en je kunt ook nog eens fantastisch goed slapen, het liefst 8 uur achter elkaar. Daarin zie je de balans terug die het lichaam gewoon nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Daar verlangen we toch allemaal naar? En gelukkig is daar nog veel aan te doen!

Opnieuw in balans komen.

Door voeding, supplementen, beweging en een stressvrij leven kunnen de gelukshormonen weer heel mooi in balans komen! Tijdens de consulten kijk ik samen met jou naar de verschillende pijlers: voeding, beweging, slapen, immuunsysteem, ademhaling en stress. Als er veel stress in het lichaam aanwezig is, is het belangrijk om naar alle aspecten van je leven te kijken, omdat er dan vaak veel uit balans is. Ook ademhaling is daarbij een belangrijke factor, omdat dat onbewust gaat, zijn we ons er vaak niet van bewust dat het juist door de stress lang niet altijd goed gaat, maar ook dat kan weer helemaal in balans komen.